Organiczna integralność

Walka o integralność organiczną w pielęgnacji ciała

Od lat czterdziestych świat został zalany tanimi syntetycznymi produktami i składnikami, od pestycydów i dodatków do żywności po detergenty i tworzywa sztuczne, wszystkie stworzone w laboratorium w dużej mierze z nieodnawialnej ropy naftowej. Został okrzyknięty „Lepszym życiem dzięki chemii”, ale niezamierzone konsekwencje obejmowały zanieczyszczenie powietrza i wody, pogorszenie gleby i zdrowia, niezdrową i nadmiernie przetworzoną żywność oraz syntetyczne składniki w produktach higieny osobistej – więcej niż kilka ze znaczącymi problemy z toksycznością.

W odpowiedzi ruch organiczny w ciągu ostatnich kilku dekad odrzucił intensywne syntetyczne wkłady i procesy stosowane w konwencjonalnym rolnictwie i przetwórstwie żywności, uznając, że tradycyjne metody i materiały skutkują lepszą glebą oraz poprawą zdrowia ludzi i środowiska.

Integralność ekologiczna w pielęgnacji ciała oznacza, że ​​produkt ekologiczny jest wytwarzany z certyfikowanych składników organicznych – zgodnie z Narodowym Programem Ekologicznym USDA (NOP), tym samym programem, który certyfikuje żywność ekologiczną. Prawdziwa organiczna pielęgnacja osobista nie używa syntetycznych konserwantów, które mogą podrażniać skórę. Jako emolienty i środki nawilżające zamiast uwodornionych olejów i syntetycznych silikonów stosowane są naturalne, nierafinowane oleje i woski. Do mycia rąk i ciała stosuje się tradycyjne mydła naturalne zamiast nowoczesnych syntetycznych środków powierzchniowo czynnych wytwarzanych częściowo z produktów petrochemicznych.

Dr Bronner’s walczy o rynek, na którym konsumenci nie będą wprowadzani w błąd do zakupu fałszywych syntetycznych produktów podszywających się pod prawdziwy certyfikowany organiczny środek do higieny osobistej. Jesteśmy teraz w lepszej sytuacji niż dziesięć lat temu, kiedy wszelkiego rodzaju produkty syntetyczne ogłaszały ekologiczne hasła, nawet w sklepach ze zdrową żywnością i spółdzielniach. Teraz wszystkie organiczne produkty do pielęgnacji ciała sprzedawane na Whole Foods Market, a także w spółdzielniach zorganizowanych w ramach National Cooperative Grocers Association (NCGA), a co za tym idzie, na naturalnym rynku, muszą być certyfikowane zgodnie z ustalonymi normami ekologicznymi.
Wciąż jednak nie ma przepisów prawnych, które zapobiegałyby błędnemu oznaczeniu produktu do pielęgnacji ciała jako ekologicznego. Chociaż USDA narzuca bardzo surowe normy dotyczące produktów żywności ekologicznej, nie ma żadnych prawnie wiążących przepisów dotyczących produktów do pielęgnacji ciała.

Korzystając z tej luki, niektóre firmy nadal używają określenia „ekologiczne” lub „organiczne” w swoich nazwach marek, aby zaostrzyć postrzeganie przez konsumentów ich zawartości organicznej — nawet jeśli są certyfikowane na znacznie niższym poziomie i/lub nie uwzględniają cokolwiek zasadniczo organicznego.

Krótki harmonogram walki o integralność organiczną:

2000
Narodowy Program Ekologiczny USDA (NOP) stworzony w celu ograniczenia używania terminu „organiczny” tylko do produktów certyfikowanych jako ekologiczne. Certyfikacja jest obsługiwana przez agencje stanowe, non-profit i prywatne zatwierdzone przez Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA). Osoby naruszające, które twierdzą, że są ekologiczne, ale nie mają certyfikatu, mogą zostać pociągnięte do odpowiedzialności. Firmy zajmujące się higieną osobistą mogą dobrowolnie certyfikować produkty w ramach programu; jednak mylące jest to, że USDA w przeciwnym razie nie będzie nadzorować oświadczeń organicznych dotyczących produktów kosmetycznych.

2003
Dr Bronner’s identyfikuje lub opracowuje organiczne źródła wszystkich surowców i certyfikuje swoje klasyczne mydła w płynie i kostce jako organiczne zgodnie z USDA NOP.

2004
Dr Bronner’s certyfikuje i wprowadza na rynek balsamy i balsamy do ust USDA Organic, które są w ponad 95% organiczne i spełniają rygorystyczne wymagania USDA NOP – takie same standardy jak żywność ekologiczna.

2005
Z powodu silnego lobbingu ze strony organicznych oszustów, USDA krótko próbuje zaprzestać stosowania pieczęci USDA Organic na produktach do pielęgnacji ciała, nawet jeśli są one certyfikowane zgodnie z tymi samymi normami ekologicznymi.

Kwiecień 2005
Dr Bronner pozywa USDA na podstawie tego, że nie przestrzegali właściwych procedur prawnych i ponieważ tak naprawdę nie ma różnicy między organicznym olejem kokosowym stosowanym w balsamach a cytrynowymi ciastami bezowymi.

Wrzesień 2005
Dzień przed tym, jak muszą odpowiedzieć na pozew, USDA cofa się i stwierdza, że ​​wszystkie certyfikowane produkty do pielęgnacji ciała mogą nadal używać pieczęci USDA Organic.

2008
Po kilku latach prób powstrzymania wciąż narastającej fali fałszywych, organicznych twierdzeń w branży naturalnej pielęgnacji ciała, Dr. Bronner’s pozywa grupę tzw. ekologicznych firm zajmujących się pielęgnacją ciała za fałszywą reklamę. Pozew żąda tylko 1,00 USD odszkodowania, ponieważ tak naprawdę chodzi o to, aby po prostu położyć kres nieuczciwym i oszukańczym praktykom.

2010
Whole Foods Market, a wkrótce potem NCGA (National Cooperative Grocers Association), działa tam, gdzie rząd tego nie robi i wdraża kryteria sprzedaży ekologicznej pielęgnacji ciała w swoich sklepach. Marki są zmuszone do uzyskania certyfikatu zgodności z normami USDA NOP na poziomie żywności lub normami NSF na poziomie kosmetycznym lub usunięcia wszystkich fałszywych oświadczeń organicznych ze swoich etykiet.

2013
Dr Bronner’s tworzy specjalną etykietę dla swoich mydeł w płynie w celu wsparcia znakowania GMO i inicjatywy wyborców stanu Waszyngton, aby oznaczać GMO, „The Washington Right to Know Genetically Engineered Food Act”. W sklepach z produktami naturalnymi we wszystkich 50 stanach dostępne są mydła z limitowanej edycji.

2014
David Bronner publikuje artykuł w Huffington Post: „Użycie herbicydów i środków owadobójczych w uprawach GMO gwałtownie rośnie, podczas gdy media pro-GMO zakłócają ten przekaz. Dr Bronner’s intensyfikuje wysiłki na rzecz wspierania inicjatyw głosujących, aby oznaczać genetycznie modyfikowaną żywność w stanie Oregon i Kolorado, środek 92 i inicjatywę 105. Firma przekazuje milion dolarów na rzecz Oregonu i 25 tysięcy dolarów na rzecz Kolorado, a także przerabia swoje kultowe etykiety mydła, aby edukować konsumentów w całym kraju na temat znaczenia znakowania żywności modyfikowanej genetycznie.

2016
Dr Bronner’s rezygnuje z udziału w Organic Trade Association (OTA), powołując się na zdradę stowarzyszenia wobec kierowanego przez konsumentów ruchu etykietowania GMO i generalnie odchodzi od podstawowych zasad, które napędzają ruch ekologiczny. Po rezygnacji dr Bronner’s zobowiązuje się zamiast tego wykorzystać swoje zasoby organizacyjne do pomocy organizacjom konsumenckim, rolniczym i przemysłowym, które bardziej autentycznie i odważniej reprezentują wizję regeneracyjnego rolnictwa organicznego, w przeciwieństwie do katastrofy niszczącego glebę rolnictwa przemysłowego.

2018
Powstaje Regenerative Organic Alliance, stając się różnorodną koalicją organizacji i przedsiębiorstw kierowaną przez Rodale Institute jako prezes zarządu i wspieraną przez dr Bronner’s i Patagonia w obszarach rolnictwa, hodowli, zdrowia gleby, dobrostanu zwierząt oraz sprawiedliwości rolników i pracowników i ogłasza Certyfikat Regeneracyjnego Rolnictwa Ekologicznego (ROC). ROC to holistyczna struktura certyfikacji rolnictwa, która obejmuje solidne wymagania, które podtrzymują trzy filary: zdrowie gleby i ekologiczne zarządzanie gruntami, dobrostan zwierząt na pastwiskach oraz uczciwość wobec rolników i pracowników. Został stworzony, aby modelować ekologiczny i etyczny system produkcji rolnej, który zajmuje się problemami rolnictwa przemysłowego, zmian klimatycznych i niesprawiedliwości ekonomicznej, lokalnie i globalnie.

2020
Dr Bronner’s ogłasza debiut swojego pierwszego produktu z certyfikatem regeneracyjnym (ROC), olejów kokosowych z pełnego i białego ziarna, pozyskiwanych z siostrzanej firmy Dr. Bronner’s na Sri Lance, Serendipol. Ten pierwszy na świecie certyfikowany regeneracyjny olej kokosowy wykracza poza normy ekologiczne i sprawiedliwego handlu USDA, pokazując, że regeneracyjne rolnictwo ekologiczne może być praktykowane na skalę potrzebną do spełnienia wymagań globalnego rynku.

Dr. Bronner's Polska

O nas - Kontakt - Blog - Sklep